»Når Camille ligger på legetæppet, så træner mor«

»Når Camille ligger på legetæppet, så træner mor«

 

Sådan lyder artiklen i Berlingske i dag…
De var på besøg hos SOFIEB i går og fulgte med på en personlig træning.

Læs om Sannes mening omkring træning efter fødslen her i artiklen fra Berlingske: “Når Camille ligger på legetæppet, så træner mor.”

Og jeg vil gerne tilføje….

Når baby ligger på legetæppet, eller når baby er med på mors arm, eller når baby sover, eller når baby ligger i barnevognen. Mor kan træne både med sin baby, bruge sin baby som personlig træner og træne selv.

Og målet er forskelligt fra mor til mor. Og ikke nødvendigvis at hoppe i de skinny jeans igen… (se link til skræmme-artiklen nederst).

»Målet er, at min krop skal fungere optimalt igen,« siger Sanne – mor til 2.
Og derfor er hun med på 12 måneders EXCLUSIVE efterfødselsforløb hos mig.

Her har vi både personlig træning 1:1 hvor jeg har øjnene og hænderne på hende hele tiden, så vi sikrer at hun laver øvelserne korrekt. Og baby er også med til nogle øvelser, for vi ved jo, at det ikke altid er så lyserødt (som på billedet), at baby bare ligger stille og kigger på et tæppe. Og så er det også hyggeligt at lave noget sammen – som f.eks. at træne ryg sammen på maven foran hinanden på gulvet og bruge babyen som BabyBell i balance-, stabilitetsøvelser og styrkeøvelser.

Og har man en velfungerende bækkenbund og ingen skader efter fødslen, så kan man med fordel lave squats roligt og langsomt og med et fokuseret åndedræt, der i indåndingen spænder bækkenbunden ud og i udåndingen trækker den sammen igen. I en squat kan man mærke bunden tydeligt og træner bækkenbunden i at holde igen samtidig med, at balderne er i gang (vigtigt for din holdning at træne balderne op igen). Desuden rejser du dig vel op og ned fra stol/sofa flere gange om dagen? Og det sikrer vi netop til personlig træning, at du kan gøre korrekt, så du ikke får ondt i bækken og lænd.

Derudover kommer deltagerne til fællestræning på et lille intimt hold med max. 10 deltagere. Her er der fokus på dels de 3 B’ere (bug, bækken, bækkenbund), babyfit flow-øvelser (babyens fantastiske træningsøvelser, som er guf for mor-kroppen), foruden BabyBell-øvelser hvor baby er med. Alt sammen med egen kropsvægt og nogle gange med baby.
Hjemme kan mor træne selv med eller uden baby ved hjælp af online træningsvideoer.

Læs artiklen her i Berlingske. Måske du skal med på næste EXCLUSIVE hold? Vi starter et nyt hold op til januar.

Læs mere om MOM’S CLUB og EXCLUSIVE holdet her.

Og ps. Den 7. oktober udkommer min bog FIT EFTER FØDSEL – Brug din baby som din personlige træner!
Her kan du finde masser af inspiration til, hvordan du kan få en aktiv barsel og en stærk og smidig mor-krop.

Forudbestil bogen her.

Og kom forbi til BOOK RELEASE fest den 7/10 i mit studie. Se mere her.

Læs om tendensen med de skinny jeans her.

Kærligst Ann Sofie