Sådan kan du få kontakt til bækkenbunden – uden en eneste knibeøvelse

Sådan kan du få kontakt til bækkenbunden – uden en eneste knibeøvelse

Sådan kan du få kontakt til bækkenbunden – i bilen, i køkkenet eller fra (sol)sengen

Uden en eneste knibeøvelse.

 

Jo, det er sandt.

For der er nemlig en forbindelse fra dine øjne til din bækkenbund.

Ja, der er faktisk flere forbindelser (mere om det en anden gang).

Når du har lukkede øjne og kniber øjenlåget let sammen om øjet og afspænder igen vil du (jeg vil næste æde min hat på, at du kan) opleve en automatisk aktivering af din bækkenbund.

En helt fantastisk måde at genfinde kontakten til den usynlige muskel, der for mange kan være rigtig svær at mærke – især efter en eller flere fødsler.

En slags automatisk og ubevidst knibeøvelse med øjnene.

For når du laver øjenøvelsen, så trækker bækkenbunden sig blidt sammen.

Dvs. at du kan skabe kontakt til din bækkenbund ad omveje ved at træne The O-rings (som Paula Garbourg kalder det), nemlig ringmusklerne – sphicters- i din krop – og ikke nødvendigvis træne bækkenbunden direkte med de velkendte bevidste – og for mange alt for hårde – knib.

På Pelvic Balance onlineforløbet får du – ud over fire ugers online træningsforløb – adgang til hele Sphincter Yogakurset med en introduktion til sphincter-øvelserne, 90 minutters bækkenvenlig yogapraksis + pdf’er med oversigt over øvelserne, som du kan – hvis du vil – printe ud og hænge op 😉

Du kan tilmelde dig Pelvic Balance ‘gøre-det-selv’ i hele juli måned.